Toggle Nav

Kotikaappi24:N TOIMITUSEHDOT

Päivitetty 15.3.2020

1. Yleistä

Tervetuloa Kotikaappi24 -verkkokauppaan! Nämä ehdot ovat Seulo Palvelut Oy:n / Kotikaappi24:n (jäljempänä ”Kotikaappi24”) -verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) sopimusehdot (jäljempänä ”Ehdot”), joita sovelletaan Kotikaappi24:n Verkkokaupasta ostettavien tuotteiden kauppaan Kotikaappi24:n ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä.

2. Verkkokaupassa asiointi

Verkkokaupassa voi tehdä ostoksia rekisteröityneenä. Alle 18-vuotias voi tehdä ostoksia vain vanhempansa tai muun laillisen huoltajansa etukäteissuostumuksella.

Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Jotta Kotikaappi24 voi palvella Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla, rekisteröityneen Asiakkaan tulee viivytyksettä päivittää tietonsa asiakastilinsä kautta tai ilmoittaa tietojensa muuttumisesta Kotikaappi24:lle.

Asiakkaalla on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Tilausvahvistus/kuitti toimitetaan Asiakkaalle vain sähköpostitse, ja Asiakas näkee tilauksensa myös asiakastilinsä kautta. Rekisteröidyttyään asiakas saa käyttöönsä henkilökohtaiset käyttäjätunnukset. Asiakas vastaa tunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Mikäli Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai joutuneet sivullisen haltuun taikka hänen tunnuksiaan käytetään väärin, Asiakas on velvollinen ilmoittamaan asiasta välittömästi Kotikaappi24- verkkokaupalle. Kotikaappi24-verkkokaupalla on oikeus oma-aloitteisesti jäädyttää Asiakkaan tunnukset, mikäli Kotikaappi24 epäilee, että tunnuksia väärinkäytetään.

 

3. Henkilötietojen käsittely

Kotikaappi24 käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla toimien henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Asiakkaan tietoja käsitellään tietosuojaselosteessa kuvatuin tavoin.

 

4. Tuotteiden ja palveluiden tilaaminen

Tuotteiden ja palveluiden (jäljempänä yhdessä ”Tuotteet”) tilaaminen tapahtuu siten, että Asiakas valitsee haluamansa Tuotteet ostoskoriin, minkä jälkeen Asiakas vie tilauksen loppuun Verkkokaupan ohjaamalla tavalla. Asiakas voi muuttaa ostoskorinsa sisältöä tilauksen maksamiseen saakka. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan huolellisesti tilauksensa sisältö ennen tilauksen loppuun viemistä. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen/kuitin antamaansa sähköpostiosoitteeseen.

 

5. Toimitusalueet

Kotikaappi24-verkkokauppa toimittaa tuotteita Postin pakettikuljetuksella koko Suomen alueelle (lukuun ottamatta Ahvenanmaata).

 

6. Hinnat

Tilauksen kokonaishinta koostuu Tuotteiden hinnoista, toimitusmaksusta, mahdollisista palvelumaksuista ja mahdollisista maksutapaan liittyvistä kuluista.

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuote- / palvelutiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa/kuitissa.

Tilatessaan Asiakas valitsee tilattavan Tuotteen ja määrittää Tuotteen määrän joko kappalemääräisesti tai vaihtuvamääräisesti painon mukaan (kg-hinnoiteltu). Vaihtuvamääräisiä Tuotteita toimitettaessa Kotikaappi24 kerää mahdollisimman tarkkaan tilatun määrän kyseistä Tuotetta. Tuotteiden luonteesta ja rakenteesta riippuen toimitusmäärä voi kuitenkin poiketa tilausmäärästä, jolloin tuotteen lopullinen hinta määräytyy Tuotteen toteutuneen toimitusmäärän mukaan. Arviopainoa pienemmän tuotteen osalta liikaa veloitettu summa palautetaan Kotikaappi24-tilille. Kotikaappi24-tilin saldon voi käyttää seuraavan tilauksen maksamisessa tai saldon voi siirrättää omalle pankkitilille. Kiinteämääräiset tuotteet myydään tilaushetkellä voimassa olevalla kappalehinnalla. Vaihtuvamääräiset tuotteet myydään tilaushetkellä voimassa olevalla yksikköhinnalla.

Kotikaappi24 pidättää oikeuden muuttaa Tuotteiden hintoja. Kotikaappi24 pyrkii siihen, että Verkkokaupassa esitetyt hinnat olisivat aina oikeat ja ajantasaiset, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Mikäli Verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa huomattavasti todellisesta hinnasta, on poikkeuksellisen alhainen verrattuna yleiseen hintatasoon tai virhe on muutoin sillä tavoin selvä, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellinen hinta ei sido Kotikaappi24 -verkkokauppaa.

 

7. Tuotteiden saatavuus

Kotikaappi24 -verkkokaupassa Tuotteet tilataan yhteistyökumppaneilta vasta, kun Asiakas on tehnyt tilauksen.

Kotikaappi24 ei voi myöntää mitään takuita Verkkokaupassa myytävien Tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa Verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia Tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Vakiovalikoimaankin kuuluvat Tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppu esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi. Kotikaappi24 pyrkii pitämään Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot saatavilla olevista tuotteista.

Mikäli tilattu Tuote, joka on Verkkokaupassa näkynyt saatavilla olevana tuotteena, on tilapäisesti loppunut siten, että Tuotetta ei saada toimitettua tilattuun toimitusajankohtaan ja mikäli asiakas on ilmoittanut, että puuttuvan tuotteen saa tilanteen niin vaatiessa korvata, varaa Kotikaappi24:lle oikeuden toimittaa Asiakkaalle korvaava Tuote, joka on käyttötarkoitukseltaan vastaava ja laadultaan vähintään yhtä hyvä kuin tilattu Tuote. Korvaavan Tuotteen hinta ei saa ylittää tilattua Tuotetta, ellei Asiakas hyväksy korkeampaa hintaa. Mikäli korvaavaa Tuotetta ei ole saatavilla, kaupan katsotaan kyseisen Tuotteen osalta peruuntuneen. Tällöin Tuote jätetään toimittamatta ja toimitusluetteloon merkitään Tuotteen puuttuminen, eikä Tuotetta veloiteta.

Mikäli tilattu Tuote, joka on Verkkokaupassa näkynyt saatavilla olevana tuotteena, on tilapäisesti loppunut siten, että Tuotetta ei saada toimitettua tilattuun toimitusajankohtaan ja mikäli Asiakas on ilmoittanut, että tuotetta ei saa korvata toisella vastaavalla tuotteella, Tuote jätetään toimittamatta ja toimitusluetteloon merkitään Tuotteen puuttuminen, eikä Tuotetta veloiteta.

Mikäli kuitenkin Verkkokaupassa on ilmoitettu, että Tuotetta ei ole varastossa ja annettu arvio ajankohdasta, jolloin tuotetta on saatavilla, Asiakkaan katsotaan tilauksen tehdessään hyväksyneen sen, että tällaisen tilapäisesti loppuneen Tuotteen toimitusaika lasketaan siitä hetkestä, jolloin Tuote on ilmoitettu olevan saatavilla. Mikäli tällainen Tuote tullaan toimittamaan jälkitoimituksena päätilauksesta erillisenä, on Kotikaappi24:lla oikeus veloittaa siitä erillinen toimitusmaksu.

 

8. Tilausvahvistus/kuitti

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus/kuitti, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat. Mikäli Asiakas on rekisteröitynyt Verkkokaupan Asiakkaaksi, voi Asiakas tarkistaa tilauksen sisällön sekä tilaushistoriansa myös kirjautumalla asiakastililleen. Kotikaappi24-verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta perustellusta syystä.

 

9. Toimitustavat ja toimituskulut

Keräämme ja postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Postikulut ovat samat paketin koosta riippumatta. Paketit lähtevät meiltä pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta. Joskus tilausten käsittely saattaa kuitenkin ruuhkautua ja toimitusajat voivat hiukan venyä.
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset Postin pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella, jonka saat tilausvahvistuksen mukana. Tarjoamme asiakkaillemme seuraavat toimitustavat:

Postipaketti – 8,90 eur

Nouto lähimmästä tai haluamastasi postitoimipisteestä. Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä Postilta ilmoituksen. Huomaathan, että Posti ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajan tasalla olevat yhteystiedot.

Kotiinkuljetus – 11,90 eur

Paketti toimitetaan kotiovellesi. Tilauksen yhteydessä on tärkeää ilmoittaa puhelinnumero, jotta postista voidaan soittaa ja sopia paketin vastaanottoaika. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, vastaanottajalle lähetetään yhteydenottopyyntöviesti. Paketit jaetaan vastaanottajan osoitteeseen sisälle asti, ulko-oven välittömään läheisyyteen. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 tai 17 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta osoitteesta, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti.

Postin pakettiautomaatti – 8,90 eur

Hae pakettisi ilman jonotusta lähimmästä Postin pakettiautomaatista silloin, kun sinulle sopii. Saat tekstiviestillä tiedon, kun paketti on noudettavissa. Katso Postin pakettiautomaattien sijainnit täältä: www.posti.fi/smartpost/. Huomaathan, että tekstiviestin saatuasi pakettia säilytetään pakettiautomaatissa 7 vrk. Pidätämme oikeuden lähettää pakettiautomaatin maksimimittoja suuremmat lähetykset postiin
Muistathan, että tilaus on noudettavissa vasta, kun olet saanut vahvistuksen siitä, että tilaus on kerätty ja noudettavissa. Tämä on siis eri myöhemmin lähetettävä viesti kuin heti tilauksen jälkeen automaattisesti lähetetty tilausvahvistus. Lähetämme noutovahvistuksen sekä sähköpostilla, että tekstiviestinä.

PALAUTUSEHDOT

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautus on sinulle maksutonta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. HUOM!Kuluttajansuojalain luvun 6 mukaan palautusoikeus ei koske elintarvikkeita, mikäli niiden toimituspakkaus on avattu. Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta postin kautta. Pakkaa ja pehmusta lähetys huolellisesti. Laitathan mukaan ainakin nimesi sekä tilausnumeron, jota palautus koskee tai vaihtoehtoisesti kopion paketin mukana tulleesta lähetteestä.

Palauttaminen Helposti-koodilla

Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin.
Teemme aina kaikkemme, että löydämme sinua parhaiten palvelevan ratkaisun. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse asiakaspalvelu@kotikaappi24.fi ennen kuin palautat tuotteet meille.

Ilmoitus virheellisestä tuotteesta tai toimituksesta

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta Kotikaappi24-verkkokauppaan. Virheilmoituksen saatuamme neuvottelemme asiakkaan kanssa sopivasta ratkaisusta.
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun asiakas on lunastanut tilauksensa. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan Kotikaappi24 -tilillesi 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.
Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisin lähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta: mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@kotikaappi24.fi.

10. Toimitusmaksu

Sovellettava toimitusmaksu näytetään lisäksi Asiakkaalle tilauksen yhteydessä ennen kuin asiakas vahvistaa tilauksen.

 

11. Maksaminen

Asiakas valitsee maksutavan tilaushetkellä Asiakkaalle tarjolla olevista vaihtoehdoista. Tuotteet ja niiden toimituskulut ja mahdolliset palvelumaksut maksetaan tilauksen yhteydessä Verkkokaupassa ilmoitetuilla maksutavoilla.

Kotikaappi24 voi veloittaa eri maksutavoista aiheutuvia kuluja kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Maksutavan mahdollinen kustannus on nähtävissä maksutavan valintahetkellä.

Verkkokaupassamme voit maksaa verkkopankeilla, maksukorteilla, laskulla tai osamaksulla sekä mobiilimaksuilla.
Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, American Express sekä Jousto-lasku.
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4).
Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta. Tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy.
Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.Veloitus suoritetaan tilaushetkellä. Toimituksen yhteydessä vaihtuvamääräisten tuotteiden määrä täsmäytetään ja palautettava summa siirretään asiakkaan Kotikaappi24-tilille saldoksi. Vaihtuvamääräisten tuotteiden täsmäytyksessä Kotikaappi24 ei veloita enempää kuin mikä alkuperäisen veloituksen määrä on ollut. Kotikaappi24-tilille voidaan hyvittää myös mahdolliset tuotepuutteet ja muut hyvitykset. Vaihtuvamääräisten tuotteiden täsmäytyksestä ja tuotepuutteista asiakas saa sähköpostiin hyvityskuitin. Asiakas voi käyttää Kotikaappi24-tilin saldon ¬uuden tilauksen maksamisessa tai Asiakas voi siirrättää saldon omalle pankkitilille.

12. Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa Tuotteet ja että Tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee välittömästi ja viimeistään 7 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ilmoittaa siitä Kotikaappi24:n asiakaspalveluun (puh: 0401762979, sähköposti: asiakaspalvelu@kotikaappi24.fi).

Toimituksessa tai Tuotteissa todetuissa kuluttajansuojalain tarkoittamissa viivästys- tai virhetilanteissa sovelletaan kuluttajansuojalain 5 luvun säännöksiä viivästyksen ja virheen seuraamuksista.

 

13. Ylivoimainen este

Kotikaappi24 ei ole vastuussa sellaisesta Tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Kotikaappi24:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Kotikaappi24 noudattaa velvollisuuksiaan niin pian kuin se on kyseisessä tilanteessa mahdollista.

 

14. Evästeet

Asiakkaan päätelaitteelle voidaan toimittaa evästeitä ("cookies"). Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka avulla voidaan kerätä tietoja siitä, miten Verkkokauppaa käytetään, eli esimerkiksi milloin ja mitä Verkkokaupan sivuja Asiakas on selannut, mistä Asiakas on tullut Verkkokauppaan ja mitä selainta Asiakas käyttää. Evästeiden avulla saatu tieto on luonteeltaan anonyymiä, mutta evästeen avulla saatua tietoa on mahdollista liittää Asiakkaalta saatuihin henkilötietoihin.

Evästeiden käytön tarkoituksena on analysoida ja kehittää Verkkokauppaa, jotta Kotikaappi24 voi palvella Asiakkaita entistä paremmin, sekä hyödyntää tietoja Verkkokaupan kävijämäärien tilastollisessa seurannassa ja erilaisessa Verkkokaupan toimintojen tehon mittauksessa. Evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää myös kohdennetun mainonnan tuottamiseen (myös ns. Retargeting).

Retargeting-mainonnassa myös muilla verkkosivustoilla mainoksissa voi näkyä tuotteita jotka liittyvät Asiakkaan käyttäytymiseen Verkkokaupassa. Kotikaappi24 ei luovuta kerättyä tietoa kolmansien osapuolien markkinointikäyttöön. 
Asiakkaalla on mahdollisuus kytkeä evästeiden käyttö pois selainasetuksistaan tai poistamalla evästeet Verkkokaupassa asioinnin jälkeen, mutta tällä on vaikutusta Verkkokaupan käyttömahdollisuuksiin sitä heikentävästi tai jopa sen kokonaan estäen.

 

15. Ehtojen muuttaminen

Kotikaappi24 pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja. Tilauksiin sovelletaan niitä Ehtoja, jotka olivat voimassa Asiakkaan tehdessä tilauksen.

 

16. Sovellettava laki ja riitojenratkaisu

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä Ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun kohtuullisessa ajassa, erimielisyydet ratkaistaan ensiasteena Espoon käräjäoikeudessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

 

17. Muut ehdot

Kuluttajansuojalain 6 luvun nojalla Asiakkaalla ei ole etämyynnin peruuttamisoikeutta tilatessaan elintarvikkeiden tai muiden päivittäistavaroiden yksittäisiä toimituksia Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

 

18. Asiakaspalvelu

Asiakasta kehotetaan kaikissa mahdollisissa ongelmatilanteissa kääntymään Kotikaappi24:n asiakaspalvelun puoleen:
puh: 

040 176 2979

sähköposti: asiakaspalvelu@kotikaappi24.fi.

 

19. Verkkokaupan ylläpitäjä

Verkkokauppaa ylläpitää:
Seulo Palvelut Oy
y-tunnus: 2231096-6
Juurakkotie 6
01510 VANTAA